sociale reden: Alta Meta srl - Società Benefit
Adres: Via Fratelli Ugoni 34 25126, Brescia BS
Siretnummer: 04477530986
BTW-nummer: IT04477530986
Beschrijving: Een keuze van stijl, een passie om te leven!
Design Mania is ontstaan uit de wens om haar klanten designproducten aan te bieden tegen concurrerende prijzen, met een catalogus van meer dan 10.000 artikelen en oplossingen voor elke inrichtingsbehoefte.
Een exclusieve selectie van meubels, verlichting, schilderijen, tapijten, bedtextiel en kleine apparaten om je huis en tuin in te richten. De producten zijn ontworpen in Italië en gemaakt met milieuvriendelijke materialen en productieprocessen.
De verpakking is gemaakt van FSC-karton.
De algemene verkoopvoorwaarden downloaden
Leveringsmethoden:
Terugnamevoorwaarden: HERROEPINGSRECHT De Consument heeft het recht om de gesloten overeenkomst zonder kosten te herroepen binnen een termijn van 14 (veertien) dagen vanaf de dag dat de Consument het product heeft ontvangen. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, is de Consument verplicht om de Verkoper op de hoogte te stellen van zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen door middel van een expliciete verklaring, die zal worden beoordeeld door de Klantenservice. Binnen de daaropvolgende 14 dagen moet de Consument de Producten terugsturen naar de Verkoper, door deze te sturen of af te leveren bij Alta Meta c/o Eshop Logistic, Via Primo Maggio 1 - 20070 San Zenone al Lambro (MI) Italië, met duidelijke vermelding van de betreffende retourcode/bestelnummer. De risico's en transportkosten met betrekking tot het retourneren van de Producten aan de Verkoper zijn voor rekening van de Consument. Om het herroepingsrecht geldig te kunnen uitoefenen, moeten de Producten intact en ongebruikt/ongemonteerd aan de Verkoper worden geleverd of verzonden, anders kan een verzoek tot terugzending niet worden geaccepteerd. De Producten moeten worden geretourneerd in hun originele verpakking en moeten in één enkele zending naar de Verkoper worden gestuurd. Zodra is geverifieerd dat de producten zijn geretourneerd in de hierboven beschreven omstandigheden, zal de Verkoper overgaan tot de restitutie die is overeengekomen tussen de Consument en de Verkoper. De Verkoper kan deze restitutie inhouden totdat hij de Producten heeft ontvangen (en de controle van de geretourneerde Producten succesvol is geweest). RESTITUTIE BIJ NON-CONFORMITEIT In het geval dat het verzoek om de overeenkomst te ontbinden wordt gedaan vanwege een aangetoonde non-conformiteit van de Producten, moet de Consument contact opnemen met de Klantenservice, via het platform, met een adequate beschrijving van wat er is aangetroffen en al het gedetailleerde fotomateriaal (met betrekking tot de verpakking en het product) dat de Klantenservice nodig heeft om de zaak in behandeling te nemen. Eventuele terugbetalingen worden alleen gedaan na de juiste evaluaties en verificaties. De Producten moeten onbeschadigd en ongebruikt/vermist aan de Verkoper worden geleverd of verzonden, anders kan een retouraanvraag niet worden geaccepteerd. De Producten moeten worden geretourneerd in hun originele verpakking en moeten in één enkele zending naar de Verkoper worden gestuurd. Zodra is geverifieerd dat de producten zijn geretourneerd in de hierboven beschreven omstandigheden, zal de Verkoper overgaan tot het uitbetalen van de restitutie die is overeengekomen tussen de Consument en de Verkoper. De Verkoper zal de Consument het totale door hem betaalde bedrag terugbetalen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van extra kosten die voortvloeien uit de eventuele keuze van de Consument voor een andere leveringswijze dan de door de Verkoper aangeboden goedkoopste standaardlevering). ANNULERINGEN In het geval van een verzoek tot annulering als gevolg van een verandering van gedachten of een vergissing van de Consument, dient deze de Verkoper onverwijld van deze beslissing op de hoogte te stellen. Als de bestelling nog niet aan de vervoerder is toevertrouwd, wordt de bestelling geannuleerd en terugbetaald. Omgekeerd, als de bestelling al aan de koerier is toevertrouwd, is het niet mogelijk om de bestelling te annuleren. In dit geval moet de consument de levering weigeren en krijgt hij alleen de kosten van het product terugbetaald en niet de verzendkosten. De terugbetaling zal plaatsvinden nadat is gecontroleerd dat de producten in hun originele verpakking, onbeschadigd, ongemonteerd en ongebruikt zijn geretourneerd aan de afzender/magazijn. ORDERWIJZIGINGEN Het is niet mogelijk om wijzigingen aan te brengen in het afleveradres dat bij de bestelling is opgegeven. Mocht er toch een fout zijn gemaakt, dan is het belangrijk om dit via een bericht door te geven. De verkoper zal proberen het nieuwe adres door te geven aan de koerier, maar levering op het nieuwe adres is niet gegarandeerd. In dat geval wordt alleen de waarde van het product terugbetaald - verzendkosten naar de klant en retourverzendkosten worden niet terugbetaald. Als de verzendkosten echter gratis waren, wordt er een vast bedrag afgetrokken op basis van het bedrag van de betaalde prijs, volgens de volgende tabel: Bestellingen tot € 20,99 : € 4,99 Bestellingen tussen € 21,00 en € 50,99: € 9,99 Bestellingen tussen € 51,00 en € 100,99: € 14,99 Bestellingen boven € 101,00 : € 19,99 VERZENDINGEN De geplaatste bestelling wordt geleverd op het door de consument opgegeven adres volgens de op het moment van bestelling meegedeelde methoden, behalve in geval van onbeschikbaarheid van het product of overmacht. De leveringstermijnen, meegedeeld in de fase van de bestelling, moeten beschouwd worden als indicatief, niet essentieel en niet bindend voor de Verkoper. In het geval dat de levering wordt uitgevoerd binnen het tijdsinterval dat is aangegeven op het platform op het moment van aankoop, maar de geadresseerde afwezig is, zal de levering opnieuw worden geprobeerd op de eerstvolgende werkdag. Als de tweede leveringspoging ook mislukt door de afwezigheid van de consument, blijven de goederen op voorraad. Onze Klantenservice zal contact opnemen met de consument om een nieuwe levering te regelen. Bij geen reactie of een volgende mislukte levering door afwezigheid van de geadresseerde, wordt het pakket teruggestuurd naar de afzender. In dit geval zal de verkoper overgaan tot terugbetaling van het betaalde bedrag, maar er zal een forfaitair bedrag worden ingehouden op basis van het bedrag van de bestelling, dat betrekking heeft op de kosten van de geretourneerde goederen die naar de afzender zijn teruggestuurd wegens niet-levering. Hieronder staan de bedragen die worden ingehouden: Bestellingen tot € 20,99 : € 4,99 Bestellingen tussen € 21,00 en € 50,99: € 9,99 Bestellingen tussen € 51,00 en € 100,99: € 14,99 Bestellingen boven € 101,00: € 19,99 Als de consument het product opnieuw wil ontvangen, moet hij een nieuwe bestelling plaatsen. HERROEPING MET RESERVERING Bij ontvangst van de producten bij de consument thuis, moet de consument controleren of de producten intact zijn en in hoeveelheid overeenkomen met de orderbevestiging. In het geval van afwijkingen of afwijkingen in de levering als gevolg van gedeeltelijke levering of zichtbaar beschadigde producten/verpakking, moet de consument de vervoerder op de hoogte stellen van de afwijking door de levering onder voorbehoud te accepteren of te weigeren en de klantenservice onmiddellijk op de hoogte stellen. In het geval van zichtbare schade aan de verpakking van het product tijdens de levering, moet de Consument de levering weigeren of de Vervoerder verzoeken het pakket terug te nemen door het schrijven van RESERVERING VOOR BESCHADIGDE PAKKET of het specificeren van het type schade; de loutere formulering RESERVERING VAN CHECK zal niet voldoende zijn om een terugbetaling van de bestelling te verkrijgen. Het niet aanvaarden van het voorbehoud geeft geen recht op terugbetaling.
Retourvoorwaarden: HERROEPINGSRECHT De Consument heeft het recht om de gesloten overeenkomst zonder kosten te herroepen binnen een termijn van 14 (veertien) dagen vanaf de dag dat de Consument het product heeft ontvangen. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, is de Consument verplicht om de Verkoper op de hoogte te stellen van zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen door middel van een expliciete verklaring, die zal worden beoordeeld door de Klantenservice. Binnen de daaropvolgende 14 dagen moet de Consument de Producten terugsturen naar de Verkoper, door deze te sturen of af te leveren bij Alta Meta c/o Eshop Logistic, Via Primo Maggio 1 - 20070 San Zenone al Lambro (MI) Italië, met duidelijke vermelding van de betreffende retourcode/bestelnummer. De risico's en transportkosten met betrekking tot het retourneren van de Producten aan de Verkoper zijn voor rekening van de Consument. Om het herroepingsrecht geldig te kunnen uitoefenen, moeten de Producten intact en ongebruikt/ongemonteerd aan de Verkoper worden geleverd of verzonden, anders kan een verzoek tot terugzending niet worden geaccepteerd. De Producten moeten worden geretourneerd in hun originele verpakking en moeten in één enkele zending naar de Verkoper worden gestuurd. Zodra is geverifieerd dat de producten zijn geretourneerd in de hierboven beschreven omstandigheden, zal de Verkoper overgaan tot de restitutie die is overeengekomen tussen de Consument en de Verkoper. De Verkoper kan deze restitutie inhouden totdat hij de Producten heeft ontvangen (en de controle van de geretourneerde Producten succesvol is geweest). RESTITUTIE BIJ NON-CONFORMITEIT In het geval dat het verzoek om de overeenkomst te ontbinden wordt gedaan vanwege een aangetoonde non-conformiteit van de Producten, moet de Consument contact opnemen met de Klantenservice, via het platform, met een adequate beschrijving van wat er is aangetroffen en al het gedetailleerde fotomateriaal (met betrekking tot de verpakking en het product) dat de Klantenservice nodig heeft om de zaak in behandeling te nemen. Eventuele terugbetalingen worden alleen gedaan na de juiste evaluaties en verificaties. De Producten moeten onbeschadigd en ongebruikt/vermist aan de Verkoper worden geleverd of verzonden, anders kan een retouraanvraag niet worden geaccepteerd. De Producten moeten worden geretourneerd in hun originele verpakking en moeten in één enkele zending naar de Verkoper worden gestuurd. Zodra is geverifieerd dat de producten zijn geretourneerd in de hierboven beschreven omstandigheden, zal de Verkoper overgaan tot het uitbetalen van de restitutie die is overeengekomen tussen de Consument en de Verkoper. De Verkoper zal de Consument het totale door hem betaalde bedrag terugbetalen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van extra kosten die voortvloeien uit de eventuele keuze van de Consument voor een andere leveringswijze dan de door de Verkoper aangeboden goedkoopste standaardlevering). ANNULERINGEN In het geval van een verzoek tot annulering als gevolg van een verandering van gedachten of een vergissing van de Consument, dient deze de Verkoper onverwijld van deze beslissing op de hoogte te stellen. Als de bestelling nog niet aan de vervoerder is toevertrouwd, wordt de bestelling geannuleerd en terugbetaald. Omgekeerd, als de bestelling al aan de koerier is toevertrouwd, is het niet mogelijk om de bestelling te annuleren. In dit geval moet de consument de levering weigeren en krijgt hij alleen de kosten van het product terugbetaald en niet de verzendkosten. De terugbetaling zal plaatsvinden nadat is gecontroleerd dat de producten in hun originele verpakking, onbeschadigd, ongemonteerd en ongebruikt zijn geretourneerd aan de afzender/magazijn. ORDERWIJZIGINGEN Het is niet mogelijk om wijzigingen aan te brengen in het afleveradres dat bij de bestelling is opgegeven. Mocht er toch een fout zijn gemaakt, dan is het belangrijk om dit via een bericht door te geven. De verkoper zal proberen het nieuwe adres door te geven aan de koerier, maar levering op het nieuwe adres is niet gegarandeerd. In dat geval wordt alleen de waarde van het product terugbetaald - verzendkosten naar de klant en retourverzendkosten worden niet terugbetaald. Als de verzendkosten echter gratis waren, wordt er een vast bedrag afgetrokken op basis van het bedrag van de betaalde prijs, volgens de volgende tabel: Bestellingen tot € 20,99 : € 4,99 Bestellingen tussen € 21,00 en € 50,99: € 9,99 Bestellingen tussen € 51,00 en € 100,99: € 14,99 Bestellingen boven € 101,00 : € 19,99 VERZENDINGEN De geplaatste bestelling wordt geleverd op het door de consument opgegeven adres volgens de op het moment van bestelling meegedeelde methoden, behalve in geval van onbeschikbaarheid van het product of overmacht. De leveringstermijnen, meegedeeld in de fase van de bestelling, moeten beschouwd worden als indicatief, niet essentieel en niet bindend voor de Verkoper. In het geval dat de levering wordt uitgevoerd binnen het tijdsinterval dat is aangegeven op het platform op het moment van aankoop, maar de geadresseerde afwezig is, zal de levering opnieuw worden geprobeerd op de eerstvolgende werkdag. Als de tweede leveringspoging ook mislukt door de afwezigheid van de consument, blijven de goederen op voorraad. Onze Klantenservice zal contact opnemen met de consument om een nieuwe levering te regelen. Bij geen reactie of een volgende mislukte levering door afwezigheid van de geadresseerde, wordt het pakket teruggestuurd naar de afzender. In dit geval zal de verkoper overgaan tot terugbetaling van het betaalde bedrag, maar er zal een forfaitair bedrag worden ingehouden op basis van het bedrag van de bestelling, dat betrekking heeft op de kosten van de geretourneerde goederen die naar de afzender zijn teruggestuurd wegens niet-levering. Hieronder staan de bedragen die worden ingehouden: Bestellingen tot € 20,99 : € 4,99 Bestellingen tussen € 21,00 en € 50,99: € 9,99 Bestellingen tussen € 51,00 en € 100,99: € 14,99 Bestellingen boven € 101,00: € 19,99 Als de consument het product opnieuw wil ontvangen, moet hij een nieuwe bestelling plaatsen. HERROEPING MET RESERVERING Bij ontvangst van de producten bij de consument thuis, moet de consument controleren of de producten intact zijn en in hoeveelheid overeenkomen met de orderbevestiging. In het geval van afwijkingen of afwijkingen in de levering als gevolg van gedeeltelijke levering of zichtbaar beschadigde producten/verpakking, moet de consument de vervoerder op de hoogte stellen van de afwijking door de levering onder voorbehoud te accepteren of te weigeren en de klantenservice onmiddellijk op de hoogte stellen. In het geval van zichtbare schade aan de verpakking van het product tijdens de levering, moet de Consument de levering weigeren of de Vervoerder verzoeken het pakket terug te nemen door het schrijven van RESERVERING VOOR BESCHADIGDE PAKKET of het specificeren van het type schade; de loutere formulering RESERVERING VAN CHECK zal niet voldoende zijn om een terugbetaling van de bestelling te verkrijgen. Het niet aanvaarden van het voorbehoud geeft geen recht op terugbetaling.
Beoordelingen uit ons tevredenheidsonderzoek verstuurd aan onze klanten na levering van hun bestelling.
We gebruiken cookies om de best mogelijke navigatie op de website te kunnen garanderen, om gepersonaliseerde aanbiedingen en services te bieden en om bezoekgegevens bij te houden ter verbetering van uw gebruikservaring.
Bekijk onze Privacyverklaring voor meer informatie.
Doorgaan zonder te accepteren